6 juli, 2014, Bungamati

Vanmorgen kregen we witte broodjes met jam en aardappeltjes. Op zondag moeten de kinderen hier ook naar school, dus vandaag geholpen op de kindergarden. De kinderen hadden toetsen vandaag, ook onze kleintjes. Het gekke was dat we de kinderen Moesten helpen met de toets. Het was het ABC schrijven en Aa met Aa verbinden etc. Op vijf kinderen na snapten ze er vrij weinig van. Maar door onze hulp en die van de juf hadden ze alsnog alles goed. Wanneer ze iets fout deden moesten we het namelijk uitgummen en moesten ze het opnieuw maken. Een meisje viel zelfs in slaap tijdens de toets. Noor, mijn medevrijwilligster moest de toets maken met haar hand. Na de toets gingen ze eten en slapen.wij gingen terug naar het guesthouse om te lunchen. In de middag zijn we gaan wandelen aan de andere kant van het dorp en het was echt prachtig. De mooie bergen, rijstvelden en heel veel groen. Daarna heb ik nog met de kinderen van het weeshuis gevoetbald op het veldje voor het guesthouse. Met de jongste heb ik vervolgens nog gefrisbeed. In de avond aten we weer rijst en ben ik vroeg gaan slapen.
Ps: ik vind het hier nog steeds een grappig gezicht dat mensen hier hun koeien en geiten uitlaten.

Plaats een reactie